16. feb. 2013

Bringebærcoulis

Jeg pleier ofte å servere mine desserter med bringebærcoulis,
ikke bare fordi det smaker godt men fordi det er superenkelt å lage.

Bringebærcoulis
1 dl vann
1 dl sukker
400 g bringebær
saften av 1/2 lime

Kok opp vann og sukker.
Tilsett sukkerlake og bringebær i en hurtigmikser,
og kjør dette til en jevn saus. Avslutt med å tilsette saften av 1/2 lime.

Ble det for mye bringebærcoulis enn planlagt,
er det ikke verre enn at du fryser det ned,
så har du det klart til neste gang.


Fortsatt fin lørdagskveld til deg og dine!

3 kommentarer:

  1. Har tenkt eg sko prøva meg på Panna cotta med bringebærcoulis om ikkje så lenge:)

    Håpe du har ein fine Lørdag!:)

    SvarSlett
  2. Takk for at du deler oppskrifter Penny!
    Ha en fin søndag <3
    Savne deg, så me må finne på någe snart!

    SvarSlett
  3. Kjære Penny !

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Topp Mat Blogg seksjon her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett