10. mai 2012

Mitt kamera



Denne måneden har Maia med bloggen Fabelaktig en utfordring som lyder følgende "Vis meg ditt kamera".
Og med dette innlegget melder jeg meg på utfordringen.




Jeg har et Canon EOS 500D. Dette fikk jeg til jul for to år siden.



Jeg har alltid vært glad i å ta bilder,
så det tok ikke lang tid før speilreflekskamera havnet øverst på ønskelisten.
Men for å være helt ærlig så har jeg verken vært særlig flink til å ta det i bruk,
eller tatt meg tid til å bli bedre kjent med det.

Interessen for foto og bruken av kameraet fikk seg en ny vending,
da jeg tidligere i vinter fikk en rask innføring i kameraet.
Jeg gleder meg stort til sommeren,
hvor jeg forhåpentligvis får mer tid til å lære meg mer om foto.
Og ikke minst bli et hakk flinkere til å ta bilder. Til å være nybegynner er jeg fornøyd med Canon EOS 500D.


Jeg har to forskjellige objektiver:


Canon EF-S 18-55mm.
Objektivet som fulgte med kameraet.
Objektivet som jeg bruker mest.


Canon EF-S 55-250mm.
Telezoom-objektiv.
Objektivet har optisk stabilisator.


I tillegg til objektivene har jeg et Canon Speedlite 430EX II blits.
Dette blir sjelden brukt, da jeg ikke har særlig peiling på hvordan det skal brukes. Jeg har mye å lære.


1 kommentar:

  1. Det viktigste når man skal fotografere er ønsket om å fange øyeblikkene, stemningen osv. Dersom du trenger fototips har jeg noen på fotobloggen min. Tar gjerne i mot utfordringer når det gjelder tema. Klem

    SvarSlett