9. mars 2013

DIY: Cupcake bukett

Dette er ikke en hvilken som helst blomsterbukett,
men derimot en spiselig blomsterbukett satt sammen av cupcakes.


...slik ble buketten seende ut.


En bursdagskake litt utenom det vanlige til min mors fødselsdag.

Bursdagskake + Blomsterbukett = To fluer i en smekk


Her kommer en liten oppskrift på hvordan buketten settes sammen

Du trenger:

Oasis, silkepapir, potte, cocktailpinner eller tannpirkere, brudeslør og bånd.

Slik gjør du:

1. Skjær av hjørnene på oasisen.

2. Pakk den inn i et lag med silkepapir,
og press den ned i potten.

3. Stikk to cocktailpinner i bunnen av hver cupcake
og sett dem forsiktig på oasen.

4. Sett noen få brudeslør mellom cupcakene.

5. Pakk potten inn i silkepapir og avslutt med å binde bånd rundt.

Dersom brudeslør ikke ønskes,
kan det til fordel byttes ut med friske laurbærblad.

Bildet tatt med Instagram @penny_hui

Ettersom dette var til min mors fødselsdag,
gjorde jeg en ekstra innsats ved å pakke den inn i cellofanpapir.

Happy Creative Weekend!

6 kommentarer:

  1. Den var kjempefin Penny! Eg skulle lage noe lignendes til morsdag men fikk ikke tid. (fikk bare tid til å lage vasen av candymelts) så skal selv ha en blomsterbukett-innlegg når jeg fåt tid til å lage den ferdig.
    Den blir uansett ikke så fin som din, utrolig forseggjort med de hvite blomstene og cellofanen. Den ble nydelig! du er kjempeflink!

    SvarSlett
  2. Wow:) kjempe fine!!

    SvarSlett
  3. Så flott og unik gave. Du er flink:) god helg til deg :)

    SvarSlett
  4. Dette var rett og slett fantastisk! SÅ flink du er :)

    Fabelaktig lørdagskveld til deg,
    Klem og smil
    -Maia

    SvarSlett
  5. Så fint og kreativt!:) Eg sko gjerna fått ein sånn bukett dørå ja:)

    SvarSlett
  6. For en nydelig gave å gi bort! Heldig mamma du har :)
    God søndag til deg!
    Ingrid

    SvarSlett