11. nov. 2012

Breakfast Time

Frokost blir gjerne hevdet for å være dagens viktigste måltid.
Jeg, personlig er avhengig av å få i meg frokost for at kroppen skal
få energi til å yte bra utover dagen. Frokost gir meg en god start på dagen.

Det jeg verdsetter mest er gjerne det å ha familien samlet rundt et dekket bord
med ulik slag av pålegg, grønt tilbehør og gjerne nystekte rundstykker.
Melk og nypresset juice er heller intet unntak. Desverre så er det
ikke en veldig utbredt tradisjon hjemme hos oss,
noe som skyldes oppvekst i en annen kultur.

Søndag er gjerne en slik dag.
En dag hvor man får tatt seg god tid,
til å ta seg en skikkelig frokost rundt bordet.
En dag hvor man gjerne bare kan senke skuldrene,
og nyte hverandres selskap og slippe å tenke på verken
skole, jobb eller andre avtaler som måtte stå på agendaen.



Eggerøre & Bacon
Yummy!


Disse skålene fra Teema iittala har virkelig blitt en favoritt hos meg.
Ikke bare kan de brukes til pålegg og grønnsaker slik jeg har gjort,
men de kan brukes til så mangt
som tapas, smågodt osv.


Brødskål fra Erik Bagger


Velbekomme!

5 kommentarer:

  1. Regne med at du diske opp med litt romjulsfrokost når eg komme heim ;)

    SvarSlett
  2. Så klart! Det skulle bare mangle! Kom hjem, kom hjem! :D

    SvarSlett
  3. åh, så koseligt!
    Det er sånn vi prøver å få til på søndags morgen. ikke alltid like lett, men når vi får det til er det gull verdt :)

    SvarSlett
  4. Detta prøve me o å få te i helgene, e så utrolig fint og koslig:)

    SvarSlett
  5. Jeg kjøpte brødskålen fra Erik Bagger i dag. Har siklet på den lenge, men aldri kjøpt den, så da jeg fikk mail fra Kitch'n om at den nå var på halv pris dro jeg ut å kjøpte den. (eg et par andre ting til halv pris.) hehe

    SvarSlett